Flügger support

Var du än är har du alltid Flügger till hands. Du kan alltid ringa vår produktsupport, eller få hjälp, vägledning, prover och material i en närliggande Flügger-butik.

Din produktsupport

På Flügger får arkitekter, konstnärer och återförsäljare professionell vägledning av våra konsulter i produktsupporten.

Vår produktsupport består av väl utbildad personal som testar produkter och ger förslag om behandling och har god praktisk och teoretisk erfarenhet av färghandeln. De svarar på alla typer av professionella, tekniska frågor om produkter och ger råd om bland annat tapeter, verktyg och tillbehör.

  • Tjänster i samband med inspektioner, bearbetningsinstruktioner eller dokumentation
  • Goda råd om material och processer
  • Hjälp i samband med dokumentation, utveckling av behandlingsriktlinjer, kvalitetssäkring, etc.
  • Efter en genomgång av ditt projekt, så ser de till att du klarat av dessa utmaningar på ett effektivt sätt och med hög kvalitet

Olika broschyrer, färgschema och färgrutor kan erhållas genom att kontakta produktsupporten på 033-700 23 70.

Öppettider

  • Måndag till torsdag 08.00-16.00
  • Fredag 08.00-15.30

Din säljare

Vi kan hjälpa dig med allt från produktfrågor, leverans och vägledning om målningsprojekt till att driva ett målningsföretag. Vår huvuduppgift är att bidra till att säkerställa effektivitet och hög kvalitet under hela ditt projekt. Våra säljare hjälper målare varje dag med b.la.:

  • Produktfrågor
  • Leverans
  • Vägledning för målningsprojekt
  • Vägledning om att driva ett målningsföretag
  • Vi är också beredda att hjälpa dig att säkerställa effektivitet
  • och hög kvalitet under hela projektet.

Behöver du komma i kontakt med en av våra säljkonsulenter i ditt område, ring 033-700 23 70 och boka tid.

Din Flügger-butik

Vi är alla professionella och förstår vikten av effektivitet och kvalitet under hela projektet. Vi kan hjälpa dig med lösningar som stärker din verksamhet. Kom ihåg, du kan alltid beställa varorna i förväg i alla våra butiker.

En av de många styrkorna hos Flügger är vårt nätverk av butiker i hela landet. Det finns alltid en butik i närheten, vilket transporttiden och ger fler timmar för det viktigaste: målningsarbetet.

  • Produktfrågor
  • Leverans
  • Vägledning för målningsprojekt

Kundreklamationer

Om du som kund upplever att en produkt från Flügger avviker i förhållande till dina förväntningar ska denna information registreras i vårt reklamationssystem, så att vi kan behandla ditt ärende på bästa och snabbaste sätt.

Beskrivning av avvikelsen
Vi har behov för att du beskriver avvikelsen så utförligt som möjligt. Till detta ändamål har vi utarbetat ett formulär som ger en överblick över den information vi har behov för i samband med reklamationsbehandling och orsaksutredning. I vissa fall kan det underlätta handläggningen om du har bilder som dokumenterar avvikelsen, samtidigt som Flügger kan komma att kräva fördjupade undersökningar. Om det bedöms nödvändigt kommer våra lokala representanter, eller en teknisk expert från Flügger att besiktiga reklamationen.
Ju bättre information Flügger mottager, desto bättre möjlighet har vi för att behandla ditt ärende.

Utredning och avslutning
Vi strävar alltid efter att behandla och avsluta ditt reklamationsärende så snabbt som möjligt via vår försäljningsavdelning eller den lokala butiken, med stöttning av vår tekniska avdelning.
 
Med vänlig hälsning
Flügger AB
 

Hitta närmaste Flügger färg

map