Reklamationer
Anser du att en produkt avviker från det man kan förvänta sig av den och därför vill göra en reklamation? Fyll i formuläret så behandlar vi ditt klagomål så snabbt och smidigt som möjligt.
För att en reklamation ska godkännas skal följande punkter uppfyllas:
- Du skal kunna bekräfta ditt köp genom uppvisande av kvitto eller faktura för produkten/ produkterna i fråga.
- Som privatkund kan du jfr. konsumentköplagen reklamera en vara inom klagomålsperioden på 3 år från fakturadatum.
- Du måste reklamera produktfel inom rimlig tid efter att felet har fastställts. Om du svarar inom två månader anses det alltid vara inom rimlig tid.
- Som företagskund kan du klaga inom 2 år från fakturadatum. Dock måste du reklamera fel omedelbart efter att felet fastställts.
Beskrivning av reklamation
Det är viktigt att problemet/felet beskrivs så tydligt som möjligt. Vänligen fyll i formuläret. På så sätt får vi den information vi behöver för att kunna gå igenom och analysera din reklamation så enkelt och smidigt som möjligt.
Du hittar formulär till reklamation här.
Foton underlättar i många fall hanteringen av reklamationer. Bifoga gärna bilder som illustrerar problemet. Ju bättre information Flügger får, desto bättre möjlighet har vi att hantera ditt klagomål.
Det ifyllda formuläret skickas till Flügger kundtjänst:kundservice-se@flugger.com
Vi strävar alltid efter att behandla och avsluta din reklamation så snabbt som möjligt, via vår kundtjänst eller i din lokala Flügger färg-butik.
Med vänlig hälsning
Flügger Sweden AB