Spara 30 % på ALLT från Flügger
Gäller tom. 12 maj.
Handla i butik eller online
Alltid fri frakt över 1 000 kr.
Spara 30 % på ALLT från Flügger
Gäller tom. 12 maj.
Handla i butik eller online
Alltid fri frakt över 1 000 kr.
  • ...

Reklamationer

Tycker du att en produkt avviker från det man kan förvänta sig av den och vill göra en reklamation? Fyll i formuläret så behandlar vi din reklamation så snart vi kan.

Beskriv problemet

Det är viktigt att problemet/felet beskrivs så tydligt som möjligt. Vänligen fyll i formuläret. På så sätt får vi den information vi behöver för att kunna gå igenom din reklamation. Du hittar formulär för att göra en reklamation här.

Foton kan ofta underlätt hanteringen av reklamationer. Bifoga gärna bilder som illustrerar problemet. Ju bättre information vi får, desto bättre möjlighet har vi att hantera ditt ärende. Skicka det ifyllda formuläret till kundtjänst: 
kundservice-se@flugger.com

 

För att vi ska kunna hantera en reklamation, ska följande kriterier vara uppfyllda:

  • Du skal kunna bekräfta ditt köp genom att uppvisa kvitto eller faktura för produkten/produkterna i fråga.
  • Som privatkund kan du jfr. konsumentköplagen reklamera en vara inom klagomålsperioden på 3 år från fakturadatum.
  • Du är skyldig att reklamera produktfel inom rimlig tid efter att felet har upptäckts. Om du klagar inom två månader, anses det alltid vara inom rimlig tid.
  • Som företagskund kan du klaga inom 2 år från fakturadatum. Dock ska du reklamera fel omedelbart efter att felet upptäckts.

 

Med vänlig hälsning
Flügger Sweden AB